De Brede School

Door: Myriam Lieskamp, beleidsmedewerker CNV Schoolleiders
Het landelijk beleid van het Ministerie van OCW is gericht op een verdubbeling van het aantal brede scholen. Ook in het land zie je een toename van het aantal scholen die een brede school worden.
Maar wat is nu eigenlijk echt een brede school? Wat zijn de beleidsmatige aspecten van een brede school? Hoe pak je dit nu aan?
In dit artikel gaan we op een aantal aspecten van een brede school in. We kijken naar het onderzoek van de ITS: ‘Variatie in brede scholen en hun effecten’. Tot slot kijken we naar aspecten die van belang zijn voor de aanpak.
Volgen de ITS is het begrip ‘brede school’ een container begrip geworden. De betrokken scholen werken samen met andere instellingen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van kinderen. Dat kan op een +gemeenschappelijke locatie. Soms is de samenwerking gebaseerd op een gemeenschappelijke visie (ITS, 2008, zie www.cnvs.nl – dossier ‘organisatie’). Lees meer ->>

Dit bericht is geplaatst in Contact. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.